25 - 32 van 45

Op dit moment van schrijven, zit jij waarschijnlijk nog uit te buiken van het Kerstdiner. En heb je de pech dat de sportschool beide Kerstdagen dicht is, zal het slenteren over de meubelboulevard de enige mogelijkheid zijn om er een paar calorietjes af te branden... Nog even wachten tot 1 januari, en alle feestdagen achter de rug zijn zodat jij het voornemen wat aan je fysiek te doen in de praktijk kunt brengen. Maar als je dit echt goed aan wilt pakken, dan doe je natuurlijk mee aan de 21 Day Body Project!

Het weekend weer overleeft? Begin de nieuwe week gezond, met drie nieuw recepten van onze eigen Simone Braaksma! 

Brood vormt nog steeds een belangrijk onderdeel van onze Hollandse maaltijden. We eten het regelmatig als ontbijt in combinatie met zoet beleg, als lunch met iets hartigs en ook 's avonds bij een kom soep mag een knapperig stuk brood niet ontbreken. Misschien heb je al eens geexperimenteerd met het zelf bakken van brood, maar wat dacht je van zelf broodbeleg maken?

Ahh, zaterdag... Weekend... Het ideale moment om het eens over alcohol te hebben! Grote kans dat je alweer op het punt staat dit scherm weg te klikken. Want veel mensen zijn nogal gesteld op hun biertjes en wijntjes. En ze willen vooral niet lezen hoe die alcoholische versnaperingen hun figuur vakkundig naar de knoppen helpt. Tijd voor de ongemakkelijke waarheid!

Weekend gehad, op naar een nieuwe week... En hoe die week beter te beginnen met een ontbijt van onze eigen Simone!              

Wetende dat dit ontbijtje op me wacht in de koelkast, sta ik 's ochtends fluitend op. 'Overnight oats' kom je veel tegen op Amerikaanse blogs. Het betekent niet veel meer dan: havervlokken, een nacht geweekt in melk of water. Het is super simpel om te maken en je kunt eindeloos varieren met de ingredienten, stem het bijvoorbeeld af op de seizoenen. Met dit onbijt kom je de ochtend makkelijk door omdat het vol zit met goede vezels. Mijn persoonlijke favoriet is die met banaan & kokos, maar probeer zelf uit wat je het lekkerste vindt!

Nog even op de valreep van het weekend: een nieuw recept van (natuur)voedingsdeskundige Simone Braaksma!

Granenrepen zijn lekkere en makkelijke tussendoortjes. Maar wist je dat deze zogenaamd 'gezonde' repen vaak bomvol zitten met suiker, glucosestroop en andere toevoegingen die ons lichaam helemaal niet nodig heeft? De oplossing: maak ze gewoon zelf. Nog veel lekkerder ook! Tip: maak meteen een grotere hoeveelheid want ze zijn perfect om mee te nemen naar kantoor, school of als tussendoortje onderweg. 

Noot van Robin: de Paaseitjes alweer zat? En weer behoefte aan wat gezonds? Simone comes to the rescue met haar nieuwste recept! 

Ervan uitgaande dat de lente er nu echt aankomt (fijn!) hierbij een zonnig recept voor heerlijke courgette-citroensoep. Deze soep is snel gemaakt na een dag werken en lekker met bijvoorbeeld een stuk volkoren- of speltbrood en hummus of een groene salade. Heb je de mogelijkheid om iets op te warmen op je werk? Maak dan je collega's jaloers!

Mooi op tijd voor de Pasen: een nieuw recept van onze eigen Simone Braaksma, dit keer voor chocolade! Enjoy :-)

Zucht. Wat houd ik toch ontzettend van chocolade. Jammer genoeg zit het vol met stoffen waar mijn lichaam niets mee kan (lees: suiker, vet.. en nog meer suiker en vet). Hoewel ik al een tijdje overgestapt ben op chocolade met 85% cacao, dacht ik op een gegeven moment: dit moet nog beter kunnen.

Noot van Robin: een beetje kookinspiratie nodig voor het weekend? Hier is er weer eentje van onze eigen Simone Braaksma!

Eindelijk, de lente hangt in de lucht! Dat betekent: tijd voor frisse en gezonde salades die ook nog eens makkelijk te maken zijn. Deze heerlijke lichte salade met quinoa en groenten is perfect om mee te nemen als lunch naar je werk of school. Je kunt hem de avond van te voren al maken, voeg alleen de avocado op het laatst toe (anders wordt hij bruin).

Pagina's

Recente blogs

  • 1 jaar 7 maanden terug

    Ik hoef je vast niet te vertellen dat dit vreemde tijden zijn. Het Covid-19 virus heeft een enorme impact op het alledaagse leven over de hele wereld, waar we ook allemaal op onze eigen manier last van ondervinden. Voor sporters is het sluiten van de sportclubs en fitnesscentra een van de meest ingrijpende maatregelen. Want sporten doe je niet alleen voor je figuur en je gezondheid, maar ook voor je gemoedsrust - iets wat we zeker deze crisis wel kunnen gebruiken.

    Om onder deze omstandigheden toch in beweging te blijven, kan je thuis of - zolang we niet 'in lockdown' zijn - buiten je trainingen doen. Helaas is trainen buiten de sportschool of het fitnesscentrum vaak een stuk moeilijker dan je denkt, omdat de meesten van ons thuis (of in het park) vaak niet de mogelijkheden hebben die we van onze vaste sportlocatie gewend zijn. Dus, wat zijn de mogelijkheden voor het trainen in jouw thuisomgeving? Daar ga ik je in deze blog alles over vertellen, inclusief de vervolgstappen om jouw huiskamer tot een tijdelijke sportschool in te kunnen richten.

  • 3 jaar 3 maanden terug

    De legendarische vechtsporter en filmster Bruce Lee zei ooit eens: 'ik vrees niet de man die 10.000 trappen een keer heeft geoefend, ik vrees de man die een trap 10.000 keer heeft geoefend'. Hoewel Lee een zeldzaam talent voor de vechtkunsten had, wist hij dat oefening de sleutel naar meesterschap was: de volledige beheersing van eenoefening, techniek of vaardigheid, alleen voorbehouden aan diegene die bereid is hier lang en hard genoeg voor te werken.

  • 3 jaar 4 maanden terug

    Voor veel mensen is fitness een vorm van zelfontplooiing. We proberen onze wensen vaak heel nuchter te verpakken in abstracte doelstellingen, zoals 'strakker worden', maar waar het ons echt om gaat is dat we beter in ons vel komen te zitten. Veel mensen zijn namelijk ongelukkig met hoe ze eruit zien; en dan is niet het zwembandje an sich het probleem, maar vooral het bijbehorende gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde. Hoe strakker het vel, hoe beter we ons denken te zullen voelen. Een idee wat anno 2018 een 'hot topic' aan het worden is.