41 - 48 van 48

Niets zo frusterend als goed op weg zijn, om vervolgens vast te komen zitten op een punt waar je niet doorheen lijkt te komen. Zie de gemiddelde poging tot blijvend afvallen. De eerste kilo's vliegen er af, je ligt mooi op schema, maar dan opeens blijken die kilo's jouw lichaam de fijnste plek op aarde te vinden. Voor degenen die op een plateau zitten waar ze (natuurlijk) heel graag door heen willen breken, is hier een klein en simpel stappenplan om gewicht te blijven verliezen.

Yes you are reading it correctly. We are going international. Well, for one time that is. This post is going to be in good old English! Let me explain: i had quite a few English speaking people showing interest in my workshop this coming Sunday. And quite a few dissapointed English speaking people as well, since the workshop is going to be in Dutch. So, to do something back for these sweet people, i'm adding this little piece of Englsh content to my blog. With that said: enjoy and who knows, i might even do a workshop in English!

Het gaat wat ver om het een hobby te noemen, maar ik vind het heerlijk om te slapen. Ik kom altijd zonder problemen aan mijn 8 uur nachtrust, en in het weekend na een drukke week kan ik daar vaak zo 2 uur bijtellen. Dat klinkt misschien als tijdverspilling (en begrijp je niet waarom ik dit uberhaupt vertel), maar voor een goede fysiek is voldoende slaap een must. Inderdaad, slapen maakt je slanker, strakker en sterker!

Een training van 4 minuten, dat kan alleen in Tell Sell reclames. Als je (terecht) sceptisch bent over zo'n training, dan denk je bij 'Tabata' waarschijnlijk ook aan een automerk. Maar de 'Tabata' is voor veel trainers en coaches de Big Mac onder de intervaltrainingen; een ongeevenaarde vetverbrander die even lang duurt als een liedje op je iPod.  Iedereen aan de Tabata!

Gisteren beloofd, dus vandaag ook geleverd: deel twee van mijn tirade over het misbruiken van de Stability Ball! Ik heb gisteren al het een en ander verteld over de zogenaamde relatie tussen balans en je 'core'; mocht je het eerste deel nog niet gelezen hebben, dan is deze hieronder of via http://www.personaltraininghaarlem.nl/blog/2011/stability-ball-misbruik-deeltje-1 te vinden. Vandaag meer over hoe je een Stability Ball vooral niet moet gebruiken. Enjoy!

Een echte sportschool heeft natuurlijk zijn eigen verzameling Stability Balls. Het is een veelzijdig fitnessattribuut met een oorsprong in de fysiotherapie, waar zowel ik als mijn sporters dankbaar gebruik van maken.  En sommigen hebben nog van die vrolijke Barbapappa kleuren ook! Maar toch kom ik regelmatig in de verleiding een scherp voorwerp in zo'n koddige bal te steken...

Toen ik als Personal Trainer begon nam ik me voor allemaal gestaalde en gespierde kerels te kweken. Een leger aan krachtpatsers om vervolgens iedere sportschool in Haarlem, Amsterdam en uiteindelijk heel Nederland mee plat te walsen! Zonder gekheid, dit voornemen kwam vooral uit mijn eigen interesses wat betreft training. Nu een paar jaar verder, bestaat mijn klantenbestand voor zeker de helft uit vrouwen. Zoals een bekende Amerikaanse (en vrouwelijke) Personal Trainer ooit zei: vrouwen worden continu gewezen op wat ze niet kunnen, zeker wat betreft fysieke prestraties. Des te groter de voldoening, als een van mijn vrouwelijke sporters tijdens de training haar grenzen weet te verleggen.

Een van die wijze lessen die een man in zijn leven meekrijgt, is dat vrouwen naar je schoenen kijken. Ik twijfel niet aan deze wijsheid, en daarom verbaas ik me ook regelmatig over Birkenstocks, Uggs en ander megalomp schoeisel waar vrouwen schaamteloos op rond durven te lopen. Toen ik de foto hiernaast voor het eerst zag, was dat ook wel even goed voor een soort Twilight Zone ervaring. Deze schone dame is Kim Kardashian,  en wat ze in haar handen heeft zijn niet alleen de lelijkste schoenen sinds Crocs; het is meteen de nieuwste en vooral onzinnige fitnesshype.  

Pagina's

Recente blogs

  • 1 jaar 7 maanden terug

    Ik hoef je vast niet te vertellen dat dit vreemde tijden zijn. Het Covid-19 virus heeft een enorme impact op het alledaagse leven over de hele wereld, waar we ook allemaal op onze eigen manier last van ondervinden. Voor sporters is het sluiten van de sportclubs en fitnesscentra een van de meest ingrijpende maatregelen. Want sporten doe je niet alleen voor je figuur en je gezondheid, maar ook voor je gemoedsrust - iets wat we zeker deze crisis wel kunnen gebruiken.

    Om onder deze omstandigheden toch in beweging te blijven, kan je thuis of - zolang we niet 'in lockdown' zijn - buiten je trainingen doen. Helaas is trainen buiten de sportschool of het fitnesscentrum vaak een stuk moeilijker dan je denkt, omdat de meesten van ons thuis (of in het park) vaak niet de mogelijkheden hebben die we van onze vaste sportlocatie gewend zijn. Dus, wat zijn de mogelijkheden voor het trainen in jouw thuisomgeving? Daar ga ik je in deze blog alles over vertellen, inclusief de vervolgstappen om jouw huiskamer tot een tijdelijke sportschool in te kunnen richten.

  • 3 jaar 3 maanden terug

    De legendarische vechtsporter en filmster Bruce Lee zei ooit eens: 'ik vrees niet de man die 10.000 trappen een keer heeft geoefend, ik vrees de man die een trap 10.000 keer heeft geoefend'. Hoewel Lee een zeldzaam talent voor de vechtkunsten had, wist hij dat oefening de sleutel naar meesterschap was: de volledige beheersing van eenoefening, techniek of vaardigheid, alleen voorbehouden aan diegene die bereid is hier lang en hard genoeg voor te werken.

  • 3 jaar 4 maanden terug

    Voor veel mensen is fitness een vorm van zelfontplooiing. We proberen onze wensen vaak heel nuchter te verpakken in abstracte doelstellingen, zoals 'strakker worden', maar waar het ons echt om gaat is dat we beter in ons vel komen te zitten. Veel mensen zijn namelijk ongelukkig met hoe ze eruit zien; en dan is niet het zwembandje an sich het probleem, maar vooral het bijbehorende gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde. Hoe strakker het vel, hoe beter we ons denken te zullen voelen. Een idee wat anno 2018 een 'hot topic' aan het worden is.