33 - 35 van 35

Bij mijn oude sportschool stond ik bij mijn collega's bekend als 'de man van de halfuur trainingen'. Terwijl mijn collega's graag anderhalf tot twee uur in de krachthoek doorbrachten, was ik al na een half uur tot drie kwartier trainen helemaal stuk en met een eiwitshake in de hand aan de bar te vinden. Hoe ik met zo weinig training toch nog spierballen kon hebben was voor de meesten dan ook een raadsel. Welnu: het gaat er niet om hoe lang je bezig bent. Het gaat erom hoeveel je in een bepaalde tijd doet. En daarom ben ik een groot fan van 'Density Training'.

Ik kwam een week of twee geleden al met een paar favoriete 'kleine puntjes voor betere oefeningen' aanzetten. Die heb je natuurlijk allemaal al geprobeerd en je staat nu dan ook te springen om nieuwe tips, tricks en details (toch?). Gelukkig ben ik de man van de details en of je er nu wel of geen behoefte aan hebt, ik heb er weer een paar verzameld. Wat kan ik zeggen, de een verzameld postzegels, ik kleine puntjes voor betere oefeningen... Print ze uit, stop ze in je sporttas en breng ze zo snel mogelijk in de praktijk!

Het zijn vaak die kleine details waar niemand aan denkt, die het grootste verschil kunnen maken. Als sporter krijg je veel aandachtspuntjes voor het optimaal uitvoeren van een oefening nooit mee; zolang je de beweging in grote lijnen weet, is dat vaak al genoeg voor een veilige uitvoering. Gelukkig zijn er Personal Trainers zoals ik die gek zijn op kleine details die je als sporter nooit mee krijgt, en die je dan ook op hun blog met een paar persoonlijke favorieten om je oren gaan slaan... Bij deze dus. Breng ze vandaag nog in de praktijk en je oefeningen gaan van alleen maar veilig naar optimaal!


Pagina's

Recente blogs

  • 1 jaar 7 maanden terug

    Ik hoef je vast niet te vertellen dat dit vreemde tijden zijn. Het Covid-19 virus heeft een enorme impact op het alledaagse leven over de hele wereld, waar we ook allemaal op onze eigen manier last van ondervinden. Voor sporters is het sluiten van de sportclubs en fitnesscentra een van de meest ingrijpende maatregelen. Want sporten doe je niet alleen voor je figuur en je gezondheid, maar ook voor je gemoedsrust - iets wat we zeker deze crisis wel kunnen gebruiken.

    Om onder deze omstandigheden toch in beweging te blijven, kan je thuis of - zolang we niet 'in lockdown' zijn - buiten je trainingen doen. Helaas is trainen buiten de sportschool of het fitnesscentrum vaak een stuk moeilijker dan je denkt, omdat de meesten van ons thuis (of in het park) vaak niet de mogelijkheden hebben die we van onze vaste sportlocatie gewend zijn. Dus, wat zijn de mogelijkheden voor het trainen in jouw thuisomgeving? Daar ga ik je in deze blog alles over vertellen, inclusief de vervolgstappen om jouw huiskamer tot een tijdelijke sportschool in te kunnen richten.

  • 3 jaar 3 maanden terug

    De legendarische vechtsporter en filmster Bruce Lee zei ooit eens: 'ik vrees niet de man die 10.000 trappen een keer heeft geoefend, ik vrees de man die een trap 10.000 keer heeft geoefend'. Hoewel Lee een zeldzaam talent voor de vechtkunsten had, wist hij dat oefening de sleutel naar meesterschap was: de volledige beheersing van eenoefening, techniek of vaardigheid, alleen voorbehouden aan diegene die bereid is hier lang en hard genoeg voor te werken.

  • 3 jaar 4 maanden terug

    Voor veel mensen is fitness een vorm van zelfontplooiing. We proberen onze wensen vaak heel nuchter te verpakken in abstracte doelstellingen, zoals 'strakker worden', maar waar het ons echt om gaat is dat we beter in ons vel komen te zitten. Veel mensen zijn namelijk ongelukkig met hoe ze eruit zien; en dan is niet het zwembandje an sich het probleem, maar vooral het bijbehorende gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde. Hoe strakker het vel, hoe beter we ons denken te zullen voelen. Een idee wat anno 2018 een 'hot topic' aan het worden is.