49 - 56 van 143

Wij Personal Trainers zijn over het algemeen erg sportieve mensen. Veel van ons zijn met sporten opgegroeid, hebben (op hoog niveau) wedstrijden gedaan of doen dat misschien nog steeds. Kortom, wij trainers zijn gewoon bikkels. En mede daarom maken wij nog weleens de fout om vooral aan onszelf, en niet onze sporters te denken.

Een gezond en fit lichaam is je ongetwijfeld heel wat waard. Maar ja, het is nog steeds crisis...  Een Personal Trainer inhuren klinkt dan ook heel mooi, maar de lokale budgetsportschool waar je voor 15 euro per maand onbeperkt Virtual Spinning kunt doen is misschien wat realistischer. Ho, stop, wacht! Er zijn voordelige opties, waar je ook nog eens veel meer aan hebt.

Er was een tijd dat je met gezondheidsklachten naar de huisarts ging. Raar idee he? Tegenwoordig trek je zelf de diagnose gewoon van Google. Of je er nu behoefte aan hebt of niet: op televisie, in tijdschriften en via het internet krijg je iedere dag weer bakken aan informatie over je heen. En voor je het weet, ben je opeens je eigen dietist of fitnessinstructeur. Kennis is macht, volgens het gezegde.

Oke, dan ben je als vrouw eindelijk aan de krachttraining gegaan. Al die mooie beloftes - beter voor de vetverbranding, houding, hormoonbalans enzovoort - hebben je toch het 'krachthonk' in weten te krijgen. En de trainer heeft je beloofd dat je echt niet op zijn Schwarzenegger's gespierd zal worden, want daar heb je als vrouw echt de bouw niet voor. Maar toch lijkt het alsof je benen met iedere week steeds moeilijker in je skinny jeans passen...

Het weekend weer overleeft? Begin de nieuwe week gezond, met drie nieuw recepten van onze eigen Simone Braaksma! 

Brood vormt nog steeds een belangrijk onderdeel van onze Hollandse maaltijden. We eten het regelmatig als ontbijt in combinatie met zoet beleg, als lunch met iets hartigs en ook 's avonds bij een kom soep mag een knapperig stuk brood niet ontbreken. Misschien heb je al eens geexperimenteerd met het zelf bakken van brood, maar wat dacht je van zelf broodbeleg maken?

Ahh, zaterdag... Weekend... Het ideale moment om het eens over alcohol te hebben! Grote kans dat je alweer op het punt staat dit scherm weg te klikken. Want veel mensen zijn nogal gesteld op hun biertjes en wijntjes. En ze willen vooral niet lezen hoe die alcoholische versnaperingen hun figuur vakkundig naar de knoppen helpt. Tijd voor de ongemakkelijke waarheid!

'Obstacles are what you see when you take your eyes off the goal' - Vince Lombardi

Doelen stellen is makkelijk. Maar er naar handelen, dat is heel wat anders... Want bij het veranderen van je figuur komt nogal wat kijken. Blik op oneindig en gaan, in de hoop dat je vanzelf tegen je doel aanloopt, heeft dan ook weinig kans van slagen. Nee jonge Yedi, het bereiken van een doel vraagt om concentratie!

Weekend gehad, op naar een nieuwe week... En hoe die week beter te beginnen met een ontbijt van onze eigen Simone!              

Wetende dat dit ontbijtje op me wacht in de koelkast, sta ik 's ochtends fluitend op. 'Overnight oats' kom je veel tegen op Amerikaanse blogs. Het betekent niet veel meer dan: havervlokken, een nacht geweekt in melk of water. Het is super simpel om te maken en je kunt eindeloos varieren met de ingredienten, stem het bijvoorbeeld af op de seizoenen. Met dit onbijt kom je de ochtend makkelijk door omdat het vol zit met goede vezels. Mijn persoonlijke favoriet is die met banaan & kokos, maar probeer zelf uit wat je het lekkerste vindt!

Pagina's