113 - 120 van 143

Zowel mijn sporters als de trouwe bezoekers van mijn blog, kunnen beamen dat ik een vrolijke snuiter ben. Altijd geduldig, vriendelijk en professioneel. Maar zelfs ik heb mijn momenten van ergernis. En in uitzonderlijke gevallen wil ik die ergernis ook met de wereld delen, omdat die ergernis meer mensen aan gaat. Zoals mijn ergernis over fysiotherapeuten!

Sommige mensen worden vriendelijk een fijn weekend toegewenst als ze de sportschool verlaten. Ik hoor meestal 'ben je nu al klaar?', afgewisseld met 'wat heb jij gedaan dan?'. Mijn trainingen duren hoogstens 45 minuten, maar mijn streven is altijd een half uur. Niet alleen ontbreekt het me aan de tijd om lang in een sportschool te blijven hangen; ik heb voor een goede training ook niet meer dan een half uur nodig.

Een paar dagen geleden heb ik al het een en ander verteld over de fouten die je als beginner het snelste zal maken. Nu je weet waarom je deze fouten moet vermijden, is het tijd om wat dieper op de training zelf in te gaan. Tijd voor opbouwen, oefeningen en een kick-ass fitness kick-start!

Met de wijsheid van achteraf is het altijd makkelijker terugkijken op je fouten. Iedere ervaren sporter zal dan ook graag de eerste jaren van zijn of haar training over willen doen. Als beginner doe je in al je onwetendheid braaf datgene wat een instructeur of medesporter je opdraagt. Of je kijkt stiekem de training van de grootste beer van de sportschool af. En dat terwijl die eerste maanden van je fitnesscarriere veel te belangrijk zijn om maar wat aan te klooien!

Niets zo frusterend als goed op weg zijn, om vervolgens vast te komen zitten op een punt waar je niet doorheen lijkt te komen. Zie de gemiddelde poging tot blijvend afvallen. De eerste kilo's vliegen er af, je ligt mooi op schema, maar dan opeens blijken die kilo's jouw lichaam de fijnste plek op aarde te vinden. Voor degenen die op een plateau zitten waar ze (natuurlijk) heel graag door heen willen breken, is hier een klein en simpel stappenplan om gewicht te blijven verliezen.

Yes you are reading it correctly. We are going international. Well, for one time that is. This post is going to be in good old English! Let me explain: i had quite a few English speaking people showing interest in my workshop this coming Sunday. And quite a few dissapointed English speaking people as well, since the workshop is going to be in Dutch. So, to do something back for these sweet people, i'm adding this little piece of Englsh content to my blog. With that said: enjoy and who knows, i might even do a workshop in English!

Het gaat wat ver om het een hobby te noemen, maar ik vind het heerlijk om te slapen. Ik kom altijd zonder problemen aan mijn 8 uur nachtrust, en in het weekend na een drukke week kan ik daar vaak zo 2 uur bijtellen. Dat klinkt misschien als tijdverspilling (en begrijp je niet waarom ik dit uberhaupt vertel), maar voor een goede fysiek is voldoende slaap een must. Inderdaad, slapen maakt je slanker, strakker en sterker!

Gisteren beloofd, en vandaag weer geleverd: deel 2 van 'Vasten voor beginners'.  In deel 1 kon je al het een en ander lezen over hoe korte periodes van vasten kunnen bijdragen aan gewichtsverlies. En nu je interesse gewekt is (anders had je nu dit niet zitten lezen), gaan we verder met een korte handleiding voor verantwoord niets eten.

Pagina's