6 Reacties

  1. me
    05:43 PM - 27 oktober, 2016

    ik eet al zo'n 2 weken lang ong 300kcal per dag en de eerste 2 dagen viel ik 3 kilo af. Maar 3 dagen daarna was ik op eens weer 1,5 erbij. En nu ben ik al een tijdje op t zelfde gewicht. Maar dit zegt dus dat ik waarschijnlijk nog te veel eet?

    Reply
  1. D.
    04:39 PM - 26 februari, 2017

    Teveel? Je maakt mag ik hopen een typfout. 300 kcal per dag kan je niet eens fatsoenlijk van leven als je een baby bent. Strenge maar gezonde diëten gaan niet onder de 1200-1400. Als je daadwerkelijk 300kcal eet, dan is jouw lichaam niet in spaarstand maar starvation-mode. Dus nogmaals hoop ik dat je een typfout hebt gemaakt, want anders zou ik je echt dringend adviseren professionele hulp te zoeken voor je bij de 10% sterfgevallen van ondervoeding hoort. Sterkte!

    Reply
  1. Dirk van der Laan
    08:53 PM - 22 maart, 2017

    Logisch verhaal. Aan de andere kant leek het 'spaarstand'verhaal mij -als leek- ook logisch. ;-) Praktische vraag: ik heb de laatste tijd een voedingsdagboek bijgehouden (eetmeter) en weet dat ik 2400 Kcal mag eten. Ik wil afvallen van 87 naar 80 kg. Wat raadt je me aan, -500 Kcal per dag zoals diëtisten adviseren of -700 of maakt het niet uit? -700 Kcal is het minimum waarbij ik me voor mijn gevoel wel moet inhouden maar nog geen hongergevoel heb. Die -500 gaat me moeiteloos af. Maw is het beter rustig af te vallen of is sneller afvallen geen probleem. (Overigens houd ik de verhouding eiwitten/vetten/koolhydraten op 15/30/55% zowel in -700 als het -500Kcal en vul ik de vitamines en mineralen aan met een licht supplement).

    Reply
  1. Robin van Tintelen
    12:47 PM - 25 maart, 2017

    Hi Dirk,

    het is eigenlijk vrij simpel: hoe groter het calorietekort is, hoe sneller je af zal vallen. Hoe kleiner het is, hoe langzamer het zal gaan. Met dat verschil dat een groter calorietekort vraagt om meer en / of grotere veranderingen in je leefstijl... En hoe ingrijpender die verandering in leefstijl zijn, hoe kleiner de kans dat je ze ook echt vol kan houden - met als gevolg dat het gewicht wat er in korte tijd vanaf is gegaan, er ook weer sneller bij zal komen. Dus, je zal zelf die afweging moeten maken... Succes!

    Groeten, Robin

    Reply
  1. Jos Houben
    12:28 PM - 05 april, 2017

    Ik volg nu bodysupport (ik wil her geen om reclame maken) en gebruik 1000 kcal per dag minder dan ik nodig heb (1700 t.o.v. 2700) . Dat is volgens mij wel de max. en is goed vol te houden. Ik heb wel moeite om me er altijd aan te houden, vooral de weekends, als er wat te vieren valt...Die keren dat ik me er aan houd, val ik ook echt 1 kg per week af, dus het werkt wel.

    Reply
  1. Dorien
    06:29 PM - 05 april, 2017

    gestopt met roken, veel training zowel kracht als cardio (tevens marathon vorig jaar) hebben toch kilo of vijf plus op de teller gezet. ben nu via een app 1500 calorieën per dag aan het eten, gespecificeerd in koolhydraten eiwitten en vetten. alleen het is zo veel eten! ik ben bang dat ik alleen nog maar zwaarder word. help me.

    Reply

Reageren