3 Reacties

  1. Tjeerd
    09:35 PM - 07 november, 2011

    ik citeer : Zolang je jezelf niet met de juiste controle en beheersing kunt opdrukken.... wat word hier precies mee bedoelt ik heb namelijk voordat ik mij aan heb gemeld bij een fitness school 1 maand geleden een paar weken 2 x per week een rondje hard gelopen en daarna een paar sets op gedrukt... wat prima ging, ik doe ook vrij zwaar lichamelijk werk dus ik denk dat ik het opdrukken wel onder controle heb maar weet dus niet wat je precies bedoelt met de juiste controle en beheersing opdrukken... gr tjeerd

    Reply
  1. Robin van Tintelen
    11:03 PM - 07 november, 2011

    Hoi Tjeerd, het is moeilijk uit te leggen, maar ik ga mijn best doen: opdrukken geeft een mooi beeld van hoe je lichaam functioneert. Het is voor jezelf moeilijk te controleren, maar zelfs al lukt het je om op te drukken, dan kan het alsnog voorkomen dat je schouders niet helemaal lekker staan, je bovenrug bol trekt en / of je onderrug inzakt. Dit zijn allemaal dingen die er door invloeden uit je levensstijl in kunnen sluipen en die je ook zou moeten verhelpen. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat dergelijke 'foutjes' niet altijd op bankdrukken van toepassing hoeven te zijn, maar ik vind het persoonlijk wel erg belangrijk dat je als 'beginner' een bepaalde controle over je lichaam hebt, voordat je wat statischer gaat trainen. Het komt allemaal weer neer op je eigen fundament, waar je op wilt kunnen bouwen! Groeten, Robin

    Reply
  1. tjeerd
    09:17 PM - 08 november, 2011

    Beste Robin, Dank voor je snelle reactie! ik begrijp wat je bedoelt wat betreft het opdrukken ik let er altijd op dat ik mijn rug recht hou zowieso bij welke oefening dan ook ik weet hoe belangrijk het is dat je de oefeningen goed uitvoert anders gaat je rug naar de kl*** dus ik denk dat ik het wel redelijk onder controle heb! verder nog een paar vragen voor je als je deze wilt beantwoorden heel graag jou stukje tekst heeft deze vragen immers ook bij me doen opwaaien hehe dus nu ga je voor de bijl ook! in jou tekst heb je het over beginner schema 01 man nou, ik voel me nu precies zo dus want bij mij is ook geen vet percentage of bmi gemeten ik heb aleen mijn leeftijd en aantal keer per week opgegeven en daar kwam dus het schema uit voort... ik wil graag weten hoe ik een schema kan maken dat echt aangemeten is op mijn persoonlijke eigenschappen, als je mij hiermee kan en/of wil helpen, graag! verder wil ik graag weten wat volgens jou de beste manier van trainen is, het gewicht opvoeren en bij de laatste set het maximale gewicht, of gewoon 3 sets een constant gewicht aanhouden ? hoelang en hoe zwaar moet ik trainen voor ik volgens jou een goed fundament heb gebouwd om zwaarder te gaan trainen? dat waren ze, ik wacht vol spanning op je antwoord! alvast bedankt! groeten tjeerd

    Reply

Reageren