5 Reacties

  1. Henk Jan
    10:57 PM - 13 september, 2011

    Ik als ectomorf zie dat de theorie van hierboven ook in de praktijk door Robin wordt gehanteerd in zijn personal training, goed beziggggg :)

    Reply
  1. Jopie
    11:37 AM - 31 mei, 2012

    Zelf ben ik ook een ectomorf en train 5 a 6 dagen in de week. 2 of 3 oefeningen per spiergroep en langzaam trainen. Heb er goede resultaten. Positief (op) 2 seconden 1 seconden vasthouden, en dan negatief (neer) 4 seconden. Dat 3x10

    Reply
  1. Vincent (VAJ)
    11:09 AM - 01 november, 2015

    Beste allen! Voor een ectomorf van nu 32 jaar kan ik medelen dat wat hierboven staat klopt! Ik ben een jaar met afgegebroken pauzes van (2x) 1 maand gaan trainen en kende deze ectomorf term niet!! ik trainde altijd heel erg kort: 30-min of 45 min. Mijn collegas zeiden je gaat altijd zo snel weg! Maar ze zagen wel resultaat! Niet weten waarom dat mij lukte haha maar ik zat lekker in mijn vel! Nu door dat ik voor het eerst in aanraking ben met deze therm (ectomorf) kan ik zeggen! Wees blij met zo'n lichaam! Kort trainen met veel kracht is meest efficient! Daarnaast is regelmatig eten belangrijjk! ons lichaam is al laag van gewicht dus heb je minder voeding nodig dan iemand van 100 KG die traint! ik weeg zelf altijd rond de 62 kg. maar toen ik trainde ging ik naar 66. dat lijkt niks maar voor een dun gespierd lichaam veel zeggend!! Wat hier staat is absoluut waar! ik ontdekte dit zelf al, en snap nu waarom. Ik ben weer aan het trainen! En extra gemotiveerd! want een half uurtje explosief op 1 dag dat kan wel zeker!! ;)

    Reply
  1. Vincent (VAJ)
    11:16 AM - 01 november, 2015

    Tot slot! (Waarom niet langer trainen) Ik wilde ook nog even delen dat ik vaak binnen 30-45 min klaar was. Omdat mijn lichaam uitgeput was en gesloopt zo serieus en zwaar trainde ik! Laat je dus niks vertellen door anderen die een andere schema hebben! en ga rustig onderbouwd met kennis zo'n gesprek in! Langer trainen heeft dus geen effect omdat je anders je lichaam opeet (uitgeput verzuurd gevoel) en niet opbouwd!! Rust is ook belangrijk en wij herstellen sneller!! Op naar de volgde 30 minuten bikkelen hwhaha!

    Reply

Reageren